شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد
مسابقه الجزایر و اتریش در مرحله گروهی جام جهانی فوتبال سه بر سه مساوی تمام شد و آخرین بخت صعود تیم ملی ایران به مرحله حذفی از دست رفت.
مارکو آرناتوویچ در دقیقه ۲۸ گل اول اتریش را زد و بلقالی در دقیقه ۴۵ گل تساوی الجزایر را وارد دروازه اتریش کرد. در نیمه دوم مارسل سابیتزر در دقیقه ۵۵ بار دیگر اتریش را پیش انداخت. اما ریاض محرز، کاپیتان نامدار الجزایر گل دوم کشورش را به ثمر رساند. الجزایر در دقیقه ۳+۹۰ گل سوم را هم زدو جلو افتاد. ولی این بازی گویی قرار بود مساوی به پایان برسد. در آخرین ثانیههای وقت تلفشده ساشا کالادزیچ،، شماره ۱۴ تیم ملی اتریش، گلی با ضربه سر زد تا برتری الجزایر بر باد فنا برود و همچنین امید ایران برای اولین صعودش در تاریخ جام جهانی.
با این نتیجه، ایران نتوانست در میان هشت تیم برتر سوم گروهها قرار بگیرد و از جام جهانی کنار رفت. ایران برای اولین بار در هفت بار شرکتش در این جام بدون باخت حذف شد.
پیش از این، با تساوی ایران و مصر در آخرین بازی گروهی مقدماتی، شاگردان امیر قلعهنویی باید منتظر سه نتیجه مهم میماندند تا تکلیف تیمهای سوم صعودکننده از گروهها روشن شود.
تساوی ایران و مصر اما با چندین موقعیت از دسترفته به یاد ماند: پنالتی که گل نشد، ضربهای که به تیر دروازه برخورد کرد و گلی بسیار دیرهنگام که به خاطر چند سانتیمتر از کفش شجاع خلیلزاده آفساید اعلام شد.
با این حال، نتیجه یک بر یک هم امیدها را هنوز زنده نگه داشته بود و هر کدام از این نتایج ایران را از حذف نجات میداد: اگر غنا میتوانست کرواسی را ببرد؛ کنگو ازبکستان را نبرد، یا دستکم بازی اتریش و الجزایر برنده نداشته باشد.
اما هیچ کدام از این سناریوها عملی نشد که نشد.
ازبکستان که با یک گل از کنگو پیش افتاده بود، با سه گل کنگو بازی را واگذار کرد.
کرواسی توانست غنا را دو بر یک ببرد.
سرانجام ایران با تساوی الجزایر و اتریش با جام جهانی با تلخی تمام وداع کرد؛ جامی که بارها در اعتراض به شرایط و محدودیتهایی که دولت آمریکا پیش پایش گذاشته بود زبان به گلایه صریح باز کرده بود .
امیر قلعهنویی پس از بازی با مصر گفته بود این تیم نه تنها «مظلوم» بلکه «بدشانس» هم هست.